Recensies

Review: Zin – Jackie van Laren

Een tijdje geleden ontving ik van Boekerij een persbericht over de nieuwe serie Zin van Jackie van Laren. Het eerste deel is deze maand uitgekomen en het plot sprak me zo aan, dat ik aan de uitgeverij vroeg of ik een recensie-exemplaar mocht ontvangen en dat mocht gelukkig! Zin is het debuut van auteur Jackie van Laren, de schrijfnaam van Jaqueline Remmers (1968). In het dagelijks leven is zij online marketing professional, maar nu mag zij zichzelf ook auteur noemen. Vandaag recenseer ik deel 1 uit deze nieuwe serie.

Iedereen kent de schathemelrijke, razend aantrekkelijke Wessel Quist, bijnaam Q. Hij is een wereldberoemde trance-dj, producer, en de oprichter van het Moonbeam-event: een internationaal openlucht dance-feest bij volle maan waar alles en iedereen in zilver gehuld is. En ondanks zijn overvolle agenda slaagt Q er ook nog in er een woest liefdesleven op na te houden: hij is een beruchte player met een onnavolgbare seksdrive. Nina de Wit solliciteert bij Q Productions op de vacature van personal assistant voor Q. Ze wil na haar hippieachtige, grenzeloze opvoeding niets liever dan een burgerlijke baan, huis en man. Maar Q, gedreven door iets onbespreekbaars uit zijn verleden, blijkt allesbehalve burgerlijk te zijn.

Na het lezen van de eerste drie hoofdstukken was ik al om, wat leest dit verhaal lekker weg. De toon van het boek wordt op de eerste pagina al gezet, dit is een verhaal worden waar liefde, passie en seks een grote rol in zullen spelen. Toch is het verhaal zeker niet te vergelijken met bijvoorbeeld 50 tinten grijs en De overgave van Floor. Zin kent een duidelijk verhaal, waarbij we in het hoofd mogen kijken van Nina. Zij wordt smoorverliefd op Q en kan eigenlijk niet meer rationeel denken. Q leren we kennen als een ietwat arrogante vrouwenverslinder. Tot hij Nina leert kennen. Door haar wordt Q zachter en leert hij zijn emoties uiten. Al snel kom je erachter dat zowel Q als Nina een geheim uit hun verleden met zich meedragen.

Het verhaal is heel actueel, het gaat over een bekende Nederlandse DJ die de wereld heeft veroverd. Nu zijn in het echte leven Nederlandse DJ’s als Afrojack en Armin van Buuren ontzettend populair, dus ik kon me deze hele scene wel een beetje voorstellen. De auteur geeft een kijkje achter de schermen en je kunt merken dat ze weet waar ze over schrijft. Het verhaal kent humor, romantiek en spanning, waardoor het boek wat mij betreft heel erg geschikt is om mee te nemen op vakantie.Het tempo ligt heel hoog en het boek leest lekker weg, terwijl het verhaal zich slechts in een maand afspeelt. Het einde is echt keihard en zet je weer met beide benen op de grond. Toch is dit einde niet definitief, er komt namelijk nog een tweede en een derde deel. Ik ben zeker nog niet klaar met Q en Nina en ik ben heel erg benieuwd of meer te weten te komen over het verleden van Q.

Ik ben erg blij dat ik kennis heb mogen maken met deze nieuwe boekenreeks van Nederlandse bodem. Jackie van Laren heeft wat mij betreft een heerlijke debuutroman geschreven en ik kijk met smart uit naar het volgende deel. Boek 2, genaamd Lief, zal begin augustus verschijnen.

Liefs,

Nynke-Boudien

Volg mij op BlogLovin